≡ Menu

Един прекрасен уикенд във Велико Търново

Тази есен аз и няколко мои приятели решихме да си организираме една малка екскурзия до град Велико Търново. Отдавна не бях ходил там и ми се искаше отново до почувствам вълшебната атмосфера на този град. Решихме да импровизираме и да не правим резервация. Знаехме, че днес има доста новопостроени хотели във Велико Търново. Все щяхме да открием някой подходящ. Когато пристигнахме, паркирахме на един платен паркинг и тръгнахме да потърсим подходящ хотел за настаняване. Искахме да намерим някой хотел със старинна възрожденска архитектура, който да предлага красива панорамна гледка към града.

Оказа се, че изборът не е лесен. Разгледахме различни хотели във Велико Търново, но нито един не ни допадна. Всичките бяха или от висока категория или с модерна архитектура. След известно лутане, най-после открихме едно симпатично хотелче, или по-скоро къща за почивка. Къщата бе много стара, вероятно от 19 век, но реставрирана и предлагаше всички удобства за гостите си. Стаите бяха в битов стил, а в тях ухаеше на стар орех и билки. Въобще, пълна романтика! След като се настанихме, решихме да не губим повече време и да разгледаме най-хубавите забележителности. Разбира се, веднага се насочихме към крепостта на хълма Царевец.

Денят беше прекрасен, а „циганското” лято бе обагрило в злато и бронз стените и кулите на средновековен Търновград. По алеите на хълма имаше непрекъснат поток от много туристи, чуваше се чуждестранна реч. Личеше си, че градът е станал известна туристическа дестинация за много чуждестранни туристи. Видяхме колоритни групи японци с огромни фотоапарати, високи немци с така характерните сандали, както и истинско нашествие от „братушки”. След Царевец, се спуснахме по калдъръмените улички на стария град. Той очароваше с терасовидната си уредба и сякаш къщите плуваха една над друга. По уличките имаше доста паркирани автомобили.

Дадох си сметка, защо има толкова хотели във Велико Търново. Потокът чуждестранни гости се бе увеличил значително в сравнение с моите спомени от преди години. Можех да си представя какво „нашествие” става през лятото. Всъщност ние избрахме този уикенд, защото в града се провеждаше и международен фолклорен фестивал, а вечерта щеше да се излъчи и спектакъла „Звук и светлина”. Добре си разнообразихме времето, всяка минута имахме нови и нови впечатления и емоции. Насладихме се на музиката и танците на фолклорни ансамбли от най-различни краища на Европа и Света.

Най-после настъпи дългоочаквания момент на светлинния спектакъл. Крепостта на Царевец постепенно се обля в загадъчна светлина, чу се далечен звън от камбани, който постепенно премина във величествена музика. По стените на кулите и Патриаршията заиграха впечатляващи светлинни ефекти. След края на спектакъла, доволни и щастливи ние се отправихме за нощувка в един от най-романтичните хотели във Велико Търново.