≡ Menu

Зимна ваканция в Банско

Аз и моите приятели сме запалени скиори. Обикновено посещаваме Пампорово и Боровец, но тази година решихме да караме ски в Банско. Аз лично, никога досега не бях ходил да карам ски в Банско, но моите приятели имаха много добри впечатления от там. Направихме си предварителна резервация в една къща за почивка с по-приемливи за нас цени и чакахме заветния ден, за да отидем на ски в Банско.

Когато пристигнахме в града, бяхме поразени от прекрасната гледка. Всичко бе потънало в сняг, а бездънното синьо небе се прорязваше от величествените върхове на Пирин планина. Предчувствах, че не съм се излъгал като съм дошъл на ски в Банско. Семейното хотелче, в което се настанихме бе близо до ски-лифта, и това много ни хареса. Стаите бяха уютни, в битов стил. Къщата за гости разполагаше с приятна механа с голяма камина, тъкмо като за една весела компания. На другия ден, отрано тръгнахме към кабинковия лифт. Дори и тогава трябваше да се наредим на опашка. Това беше малко досадно, но какво да се прави.

Градът бе пълен с наши и чуждестранни гости, дошли на ски в Банско. Знаех, че има планове да се строи втори кабинков лифт за ски в Банско, но той щеше да бъде готов вероятно за следващия сезон. Когато обаче си с добри приятели, сред прекрасна природа, такива проблеми не ти развалят настроението. Горе, на върха беше зимна приказка. Винаги съм намирал нещо космическо в планинските върхове, защото те сякаш са на една крачка от безкрая на Вселената. По пистите бе весела глъчка, чуваха са най-различни езици. Убедих се, че да караш ски в Банско си е истинска привилегия!

Банско беше наистина много модерен курорт, който привличаше скиори от близки и далечни страни. Край пистите имаше много приятни заведения, където умореният скиор или турист можеше да седне и да хапне топла супа, скара или просто да пие хубав планински чай.

В края на деня, уморени и щастливи от дългото каране по пистите над града, ние се прибрахме. Прекарахме вечерта пред запалената камина, като стопаните на къщата ни бяха приготвили много вкусни бански специалитети. Обикновено, когато посетя някой зимен курорт, искам не само да практикувам спорта, но и да го съчетая с културен и исторически туризъм. В някои от следващите дни отделих време и посетих интересни музеи, както и местната чаршия.

Много харесвах предмети на старите занаяти, затова обикалях малките занаятчийски работилници и антикварни магазини, в които човек можеше да си купи интересни местни сувенири. Направи ми впечатление, че в центъра на градчето бе пълно с туристически агенции които рекламираха удоволствието да се карат ски в Банско